Dag 17, 18, 19 en 20 Langkawi

Dag 17 zaterdag 6 augustus

Heerlijk wakker worden in Kota Bahru. Prima ontbijt en nachtrust. De taxi werd door ons hotel geregeld en dat betekende dat we richting het vliegveld konden.

Een vlucht van een klein uurtje bleek uiteindelijk een andere wending te krijgen. Vlak voor de landing kreeg de piloot te maken met bewolking, regen en wind. Het vliegtuig schommelde bij de daling wat meer dan gebruikelijk. Turbulentie in dichte bewolking. Desondanks daalden we richting de grond. Net dat je denkt we maken contact met de grond en zijn geland, maakte de piloot ineens een schijnactie en trok hij hem vol door weer de lucht in. We schrokken best, maar eenmaal weer in de lucht gaf de piloot aan dat het te hard waaide en we naar Penang terug vlogen. Bijgekomen van de schrik, konden we na een korte wachttijd van 45 minuten alsnog de lucht in om opnieuw naar Langkawi te vliegen.

Bij aankomst op de luchthaven bestelden we snel een Grab en gingen we door naar ons Villa Beach Resort. Klinkt al goed van te voren. En ja, het hotel was ook prachtig. Veel te luxe voor een backpackers vakantie, maar we wilden goed afsluiten met rust en comfort. Mij is geleerd dat je dan meer een flashpacker bent. Het avondmaal werd voltooid met een echte biefstuk en wat had Sam daar naar uitgekeken. En eerlijk is eerlijk, hij was overheerlijk.

Dag 18 zondag 7 augustus

Wederom heerlijk wakker worden met uitzicht op het zwembad en zee. Prima temperaturen en goede vooruitzichten. De avond ervoor had René twee massages geregeld voor deze ochtend. Liggen maar en ontspannen. Na de massages was het plonstijd. Lekker aan het zwembad waarbij opviel dat het hotel verre van volgeboekt was. Heerlijk rust dus. Schelpen opduiken, door de benen zwemmen en met de bal spelen.

Prima ontspanning onder de lekkere zon. In de middag huurden we een scooter en gingen we het eiland verkennen. We gingen naar de avondmarkt Padang Matsirat. Op Langkawi is er iedere avond een markt op een andere locatie. Dit was ongeveer 30 minuten rijden en gaf ons mooi de gelegenheid om de buurt te verkennen. Lekker het lokale eten uitproberen en ook nog eens twee armbandjes kopen bij een lieve man uit Indonesië. Eenmaal teruglopend naar de scooter, kwamen we deze meneer weer tegen en mochten Tijn en Sam een gratis bandje uitzoeken.

Met de nodige lekkernij mee, vertrokken we weer richting het hotel. Op de terugweg kwamen we nog een speeltuin tegen, waardoor de kids nog even konden uitrazen.

Dag 19 maandag 8 augustus

Wakker worden, ontbijten en het zwembad in. De derde dag had weer weg van een ontspannen dag. Iets waarvoor we ook naar Langkawi kwamen. Tijn vertelde bij het ontbijt overigens nog dat hij echt de koning van de klas was, omdat hij de liefste was. Haha Tijn, soms wel... 'Niemand kan zulke goede grappen maken als ik'. Sam: 'weet je waarom ze mij zo lief vinden? Omdat ik zo fanatiek ben. Vooral met voetballen!' Klopt helemaal Sam!

Terwijl Miranda een tweede massage nam, voetbalden de kids met René even op het strand. Ontzettend leuk om te zien hoe fanatiek ze kunnen zijn als ze er zin in hebben.

Het was warm, waarna we weer snel het zwembad indoken. Nadat we hadden geluncht trokken we erop uit. We wilden op zoek naar een waterval. We kozen de Telaga Tujuh Waterfall. Veel traptreden gingen vooraf, waarbij de meeste mannen in hun blote buik de beklimming maakten. Na ongeveer 1,5 kilometer bekliming, waarbij jongens het hartstikke goed volhielden en voorop gingen op zoek naar de eerste waterstromen. Eenmaal aan de top was het prachtig vertoeven.

Een mooi uitzicht punt omringd met stromend water, waar je in kon springen of vanaf kon glijden. Ook de aapjes lagen op de loer om de niet oplettende toerist te ontdoen van lekkernij. Na de afdaling bezochten we de echte waterval. Wederom een prachtig punt om te genieten van de natuur.

Na ongeveer anderhalf uur vertoeven, gingen we met de scooter terug richting het hotel. De jongens wilden ook weer graag zwemmen. Op de terugweg legden we nog even aan bij Casa del Mar, aangezien de saté daar werd aangeschreven. Buiten de lange wachttijd totdat we het eten kregen, viel het eten reuze mee. Geen uitzonderlijke saté, wel een hoge rekening voor de locatie. Eenmaal terug bij het hotel was het weer plonzen!

In de avond trokken we het centrum van Pantai Cenang in. Op ongeveer een kilometer van ons verblijf. Met de scooter 5 minuten rijden. op de vraag wie er bij de Mexicaan wilde eten, gaf Sam aan 'ik!'. Dus gingen we voor taco's en burrito's. Onder het genot van een liveband je, genoten we van dit gezellige plaatsje.

Na het eten was het nog even shoppen en kochten Tijn en Sam een kettinkje.

Daarna gingen we door op zoek naar een vuurshow op het strand. Op het internet stond de Kalut Beach bar aangeschreven en hiermee sloten we de avond dan ook af. Liggend op een zitzak, drankje erbij en kijken naar de show.

Dag 20 dinsdag 9 augustus

De laatste dag op Langkawi was vooral ontspannend. René nam nog een heerlijke massage in de ochtend en daarna weer lekker aan het water. In de vroege middag trokken we er op uit om de grote 'Eagle' van Langkawi te bezichtigen, maar daarmee was ook alle activiteit gezegd voor deze dag. We maakten ons op voor de reis naar Singapore en wilden nog volop genieten van de toplocatie van ons verblijf. We sloten af bij de Infinitypool met een heerlijke avondmaaltijd met natuurlijk o.a. biefstuk! Een prachtig uitzicht vanuit het zwembad maakte onze vakantie compleet. De kids spelend op het strand en in het zwembad en wij online opzoek naar een onderkomen voor ons laatste verblijf in Singapore en tussendoor genieten van de rust. Maleisië wat was je mooi!

Op naar het grote Singapore; een metropool en weer een tegenhanger van het eilandleven.

Maarten Koster

Prachtige verhalen! Klinkt als een geslaagde reis!

De Nijkampjes

Wauw wat genieten elke keer! Op naar Singapore en daar de grote stad bewonderen.
@Miranda, ja het is er warm, dus niet alleen maar binnen bij de airco blijven zitten ?.