Dag 13, 14 en 15 Penang

Penang!

Dag 13

Na een taxirit van ongeveer 2 uur, hadden we weer een aantal kilometers afgelegd. In de middag kwamen we aan in Penang. Het laatste stukje er naar toe gaat over een lange brug. Het schijnt dat Penang het enige eiland in Maleisië is dat door een brug verbonden is.

Bij aankomst troffen wij een kleurrijk hotel aan (Lost Paradise Resort) dat opgebouwd is uit losse bouwelementen vanuit de Balinese stijl. Het hotel ligt in Batu Ferringhi en dat ligt op op 20 minuten rijden van Georgetown, het drukkere gedeelte. De eigenaar runt hier naast een hotelketen, ook een school. Zijn ideaal is om iedereen wat mee te geven in deze wereld en daar draagt hij graag aan bij. Met uitzicht over de zee, hebben wij een fijn zwembad naast onze kamer. De kids nemen een plons en wij genieten van het uitzicht.

Penang

Penang is de stad van het streetfood en de streetart. We kozen ervoor om de eerste dag wat bij te slapen in de middag en s'avonds te gaan eten bij de Jetty Food Court. Allerlei verschillende gerechten werden daar met liefde bereid. Miranda koos een gerecht met Garnalen, René Pad Thai met kip. De kinderen kregen zoute aardappel en satéetjes voorgeschoteld. Nog steeds hun favoriet.

Dag 14

Dit keer kozen we om geen ontbijt te nemen bij ons hotel. Wakker worden en op zoek dus naar een bakker/restaurant aan om te ontbijten. Nadat we de taxi waren uitgestapt, kwamen wij erachter dat het restaurant dat we hadden opgezocht dichtzat. Dat betekende dus snel weer een taxi via Grab boeken en naar het volgende restaurant op zoek. Het bleek echter dat aan de kant van Batu Ferringhi niet veel taxi's rijden. Normaal gesproken heb je er binnen vijf minuten eentje, maar nu moesten we ruim twintig minuten wachten. Balen dus, maar een uur later zaten we in Georgetown aan een heerlijk ontbijtje. Crossaints, vers brood en smoothies. Even lekker luxe ontbijten.

Na het ontbijt stond het bezoek aan de Penang Hill gepland. Het hoogste uitkijkpunt over Penang. Het tripje duurde tien minuten omhoog met een kabeltreintje. Met een mooi uitkijkpunt, een Indiase tempel en o.a. een speeltuintje was het prima vertoeven ruim boven de zeespiegel. De temperatuur lag wat lager en dat was wel prettig op deze warme dag.

In de middag gingen we terug naar het hotel omdat de jongens graag het water in wilden. Na Ipoh, was Penang wederom een stukje cultuur en dat is toch echt soms wel lastig in de bedrukkende warmte. De jongens waren heerlijk met lege flesjes aan het spelen en maakten 'muntthee' van blaadjes en schreven op zelfgemaakte blaadjes wat het moest kosten voor de hotelgasten. Daarna plonsen in het zwembad en daar ook nog toevallig nog even zwemmen met Nederlandse kindjes uit Oldenzaal. De wereld is soms klein. In de avond gingen we eten bij het volgende foodcourt. Dit keer die van Long Beach, om vervolgens over de nightmarket te lopen om een souvenirtje te kopen. En omdat we de slippers van Sam in Ipoh vergeten in de tas zijn te doen, kreeg hij een paar nieuwe. We sloten de avond af met een heus tandartsbezoek. Tijn wilde de wiebelende tand van Sam er wel uithalen. Na enig gepriegel, lukte het René om de tand te verwijderen. Een hele ingreep bij de foodcourt.

Dag 15

Onze laatste volledige dag begon met een heerlijk ontbijt bij Rainforest backery in Georgetown. Een echte aanrader. Verse bagels, crossaints, smoothies, alles erop en eraan. Top!

Na de start gingen we op zoek naar streetart en nadat we de becak-fietsen voorbij liepen, konden we het huren van een electrisch scootertje niet aan ons voorbij laten gaan. Lekker touren, op zoek naar streetart en vermaak!

De jongens vonden het hartstikke leuk. Een drukke stad, maar onderweg de ene tekening naar de andere op de muur. De jongens deden lekker competitief een wedstrijdje wie de meesten vond.

Nadat we ook nog een klein stukje door Little India reden, konden de jongens ook nog een offer-ritueel meemaken. Opvallend genoeg was dat er tijdens dat moment veel bedelaars rondom de Indiase tempel liepen. Een beetje ongemakkelijk.

Penang

We sloten Penang af bij een derde foodcourt. Dit keer in de JJ Foodcourt waar het gezellig vertoeven was. De drukte, het lokale leven en liefde voor het bereiden van vers eten. Alles kwam daar samen hoe we Penang gaan herinneren.

We maken ons vandaag op voor een binnenlandse vlucht naar Kota Bahru om vervolgens door te reizen naar de Perhentian. Zon, zee en strand. We zijn er weer even aan toe!

Oma wil

Weer een mooi verslag. Kijk weer uit na jullie volgende reisverslag

Maarten Koster

Wat genieten zeg! Heerlijk

Oma wil

Weer een mooi reisverslag kijk weer uit na de volgende