Dag 6 Sightseeing Kuala Lumpur

Dag 6 maandag 26 juli

Sightseeing KL in anderhalve dag

Vooraf dachten we snel langs Kuala Lumpur te willen reizen. Even een tussenstop en door. Na de eerste aankomstdag wekte de stad heel veel energie bij ons op. Ook de ANWB gids gaf ons een aantal leuke tips om met onze kids te onderzoeken.

Vroeg in de kleren en lekker aanschuiven bij het ontbijt. Nadat we van de 19e verdieping afdaalden naar de eetzaal op de 8e verdieping, stond een heerlijk ontbijt klaar met dit keer zelfs o.a. croissant en yoghurt. Een goede bodem werd gelegd om KL te ontdekken. We begonnen met een bezoek aan de Petronas Twin Towers. Bij aankomst bleek de toegang te zijn geblokkeerd, aangezien het op maandag gesloten is. Helaas pindakaas. We lieten ons niet uit het veld slaan, maar gingen op zoek naar een andere attractie. Grab-taxi in en op naar Berjaya Times Square waar het Theme Park gevestigd is, een pretpark op de zesde verdieping in een shoppingmall. Dit kun je alleen geloven als je het met eigen ogen hebt gezien. Een achtbaan over de kop, tussen winkelend publiek. Helaas waren onze jongens nog geen 1.24m, waardoor vele attracties niet toegankelijk waren. Daarom besloten we i.o.m. de jongens om op zoek te gaan naar iets anders leuks.

KL Tower high in the sky!

Na even rond gekeken te hebben, ontdekten we een bushalte waar je volgens Miranda gratis gebruik van kon maken. We wilden naar Menara Hill en werden in eerste instantie van hot naar her gestuurd, aangezien de Menara meerdere plekken kent. Op de heuvel zou een prachtig uitzicht zijn over de stad en dat leek ons gaaf. Al dachten de jongens daar anders over. Tijn, papa is dat nou leuk? Een beetje om je heen kijken? Ik wil liever zwemmen! Ja Tijn, het is even niet anders en ik weet zeker dat jij dit gaaf gaat vinden. Tijn: zucht, steun en kreun. We waren vroeg wakker en rond 11 uur kregen ze een klein inkakkertje. Terug naar de bushalte, waar een vriendelijke vrouw doorkreeg dat we zoekend waren en met ons een gesprek aan knoopte. Ze wist direct wat we bedoelden en adviseerde ons om achter haar aan te gaan in de bus. Ze werkte er vlak in de buurt, dus superhandig! 'If you go over there to the right, you'll find it' heerlijk dat Aziatische Engels. Uiteindelijk mochten we inderdaad een stukje klimmen richting het begin van de KL Tower. Indrukwekkend gebouw. Bij aankomst het shirt wel zeiknat. Verbranden van calorieën zonder te sporten zeg maar. Eenmaal bij de informatiebalie maakten we de keuze om naar het hoogst mogelijke punt te gaan. Maarliefst 421 meter hoog. Eenmaal in de lift trok een Arabische vrouw met henna tattoeages de aandacht van Sam. Wat mooi zei Sam. Had hij schijnbaar nog nooit eerder gezien. Ching!!! En de liftdeuren openden zich met een wijd panorama uitzicht over Kuala Lumpur. Geweldig! What a view!! Omdat we als eerste uitstapten en er maar een beperkt aantal personen tegelijk naar de top mochten, begonnen wij bij een uitzichtpunt waarbij je op een glazenvloer stond, waarbij je naar beneden kon kijken. Sam vond het een beetje eng en wilde er eerst niet staan. Angsthaasje. Tijn daarentegen vond het niet eng en paradeerde als een echt fotomodel. Cheese!! Na de nodige foto's te hebben, namen we de lift weer naar beneden. Natuurlijk niet nadat Tijn nog even een lekkere chocolade brownie nam. Geweldige rooftop ervaring!

Upsidedown museum

Eenmaal beneden, verlieten we het gebouw en liepen we richting de uitgang. Op dit stukje grond waren er meerdere attracties te bezoeken. Waaronder een dierentuin en museum. Wij kozen voordat laatste en waar het in eerste instantie saai leek, wij hebben wij ons rot gelachen. Een museum waar een huis is gebouwd waarin alles op zijn kop staat. Overigens het gebouwde huis ook. Het leverde een aantal hilarische foto's op. Papa, wat nou als je heel nodig naar de wc moet? Mama, kun je op het keukenblad staan? We maakten er een mooi spelletje van met de jongens. Ze vonden het geweldig.

Eenmaal uit het museum trokken we ons even terug voor een pauze. We kwamen nog in gesprek met een aantal Nederlanders, waarvan er één stel uit Oldenzaal kwam. Hij herkende aan ons te veel 'ooo's'. Ondertussen kwam Tijn ons even begroeten met een baby-gekko in zijn handen. Alsof het normaal was... Kliekjes over en weer en we zaten weer in een Grab-taxi en Sam vroeg tijdens de rit 'hoe bouw je nou zo'n hoog hotel papa? Papa: wat denken jullie zelf? Nou daar kwamen de fantasieverhalen.

Science Discovery Centre (SDC)

Dit keer op weg naar het SDC gevestigd in de KLCC op de zesde verdieping. Mede dankzij een hulpvaardige student uit Indonesië die een handig apparaatje had, waardoor hij altijd WiFi bij zich had. Ja, we weten het, het werd tijd om data in te kopen en niet meer afhankelijk van andersman hotspots te zijn. Reden genoeg om zelf ook zo'n kastje aan te schaffen bij de Berjaya shoppingmall. Dat gebeurde overigens later op de dag. Eerst naar het SDC waar volwassenen en kinderen zich heerlijk kunnen vermaken in een soort van wetenschappelijk techniekmuseum door er allerlei proefjes en spelletjes te doen. Educatief en kosteloos vermaak. Vooral leuk om te zien hoe de kids zelf dingen proberen op te lossen en de logica erachter proberen te ontdekken. Na ruim anderhalf uur vermaak, waarmee er begonnen werd met het opwekken van energie en allerlei speelse toepassingen. Wij kregen in deze leuke excursie te maken met o.a. het toepassen van zwaartekracht oefeningen, waarin je telkens omgeven werd in een nieuwe context o.a. in een fabriekshal, F1 omgeving, Dinosauruspad, ruimtevaart en de wereld van de toekomst met een en al robotica. Er staat de jongens nog wat te wachten in de toekomst. Na het bezoek trokken we ons terug en wilden we opzoek naar ontspanning en wat lekkernij. Wat een indrukken allemaal en dan hebben we nog lang niet alles gezien in deze Metropool.

Ontspanning

Ontspanning vonden wij in het park achter de Petronas Twin Towers bij KLCC. De kids konden daar nog even lekker in de speeltuin spelen. We wilden daar eigenlijk gaan zwemmen, maar toen wij aankwamen, leek het erop dat het werd gereinigd en helaas afgesloten was. Toen het speelkwartier voorbij was, namen we de Grab-taxi naar het hotel om daar lekker te plonsen in het water en op zoek te gaan naar een taxi die ons morgen naar Palau Pangkor te brengen. Overigens na het bestellen van een Grab-taxi wil Sam de taxi volgen, zodat hij kan zien op de live GPS functie wanneer hij arriveert. Tijn is vooral benieuwd naar de profielfoto van de chauffeur die hij steevast Harry Pangang noemt en giert van het lachen.

KL by night

Op zoek naar een eettentje, nog een keer wandelen door Chinatown en de stedentrip afsluiten bij de waterfonteinen van de KLCC, achter de Petronas Twin Towers. Uiteindelijk lukte ons dit allemaal met als hoogtepunt natuurlijk de waterfonteinshow! Een lichtshow met harde muziek en veel bekijks. Zoals Sam, met hele kleine oogjes zittend op de grond zei: Mam, ik word hier zo gelukkig van hè. Niks aan toe te voegen. Op zoek naar nachtrust en morgen richting Palau Pangkor. Ja, het is René gelukt om een taxi te regelen. Kuala Lumpur was zeker te kort om alles te bezichtigen, maar wat we hebben mogen ervaren was geweldig en om nooit te vergeten.

Oma wil

Wat een mooie dag hebben jullie weer beleefd. Wij genieten ook mee van jullie reis.

De Nijkampjes

Weer genoeg indrukken op gedaan! Wat een stad met gebouwen en attracties.
Ongekend als je uit het kleine kikkerlandje Nederland komt.

(juf) Wendy en Julia

Hee jongens (en papa en mama)
Wat een geweldige reisverslagen staan er al op en wat hebben jullie al veel meegemaakt! Heeeeel veel plezier en we blijven meelezen hoor!
Liefs van ons!